Een maand op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu Een maand op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu

Een maand op Curacao

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

04 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Vandaag ben ik precies een maand op Curaçao. Het leventje hier bevalt mij prima en zoals ik al elke week zeg; HET IS HIER GEWELDIG! Voor jullie wordt dit waarschijnlijk wel een beetje saai.
Ik probeer er toch maar weer een leuk verhaaltje van te maken.

Jullie zijn waarschijnlijk hartstikke benieuwd hoe het feestje van afgelopen vrijdag is afgelopen.
Het was een super gezellig feestje bij de appartementen van de andere stagiaires die niet in de Nieuwestraat wonen. Het appartement lag midden op een berg en er was genoeg ruimte voor een goed feestje voor 200 mensen. Wel lag er een hotel naast maar verder weinig bewoners en mensen die er last van zouden kunnen hebben.
Alles ging prima totdat er rond 2:00 politie en brandweer voor de deur stonden. De muziek ging wat zachter maar er werd hard omgeroepen door de microfoon dat als ze weg zouden zijn, de muziek weer lekker hard aan zou gaan. Uiteindelijk bleek dat de politie kwam om te zeggen dat de auto’s die midden op de weg geparkeerd stonden, weg moesten in verband met de veiligheid en omdat de brandweer er niet door kon. Dit was dus een meevallertje! Het was een leuke avond.
Wel hebben de stagiaires die daar woonde de volgende ochtend een boze mail gehad van de huisbaas aangezien de klachten binnen stroomde. Agh, wat maakt het uit, we hebben een leuk feestje gehad!

Zaterdag ben ik met een groepje naar de flamingo’s geweest. Hierna doorgereden naar Santa Cruz. Vanaf hier moesten wij ongeveer 45 minuten lopen naar ‘de Blauwe Kamer.’ Dit was zweten!!
Aangekomen bij de blauwe kamer moest ik nog in het water zien te komen. Of van de rotsen af springen of schuivend naar beneden. Toch maar schuivend haha..
Je moest een stuk onder water zwemmen om de Blauwe Kamer in te komen. Dit is een grote open ruimte met rotsen er omheen. Als de zon hierin schijnt is het een kamer die fel blauw verlicht is. Hier hebben wij nog even gesnorkeld.
Zondag heb ik heel de dag op het strand gelegen bij Cabana. Hier was namelijk vanaf 15:00 uur ook het Cabana Beach Festival. Hier zijn wij ook nog heen geweest. Vato Gonzalez draaide hier.

Maandag ben ik weer begonnen aan een week stage. Helaas begon de week wat minder.
Ik ben maandagochtend naar de huisarts geweest omdat ik zaterdagavond en maandagochtend ineens aan één oog slecht zag. Mijn oog werd overbelicht en ik zag golfjes. Na een uur bij een Antilliaanse dokterspraktijk te hebben gezeten, werd mij verteld dat ik eiwitneerslag in mijn glasvocht had. Hier was helaas niks aan te doen en het was verder niet ernstig. Helaas had ik het woensdag weer. Ik ben toen toch weer terug gegaan om te vragen of ik voor de zekerheid naar de oogarts kon. Helaas is hier een half jaar wachttijd voor en kon dit alleen met spoed. Ik had nu een andere dokter die mij gerust had gesteld en goed had uitgelegd wat er aan de hand was. Hij zei ook dat ik eiwitneerslag had.
Het heet mouches volantes. De dokter heeft mij helemaal uitgelegd hoe dit kan etc.
Het komt doordat ik hier de eerste paar weken bijna geen zonnebril op heb gehad. Door de overbelichting (net als mensen op wintersport) is het eiwit in mijn oog gaan clusteren. Doordat dit in het oogvocht heen en weer kan schuiven kan dit af en toe in mijn beeld zitten waardoor ik wazig, golfjes en veel licht zie. Het is vervelend maar helaas niks aan te doen. Het komt ook ineens op en kan dan binnen een half uur weer weg zijn. Gelukkig is het verder niks ernstigs en ik hoop dat het snel weg gaat!

Verder heel de week stage gehad en woensdagavond naar de bios geweest; how to be single. Hierna nog een drankje gedaan bij Cabana.
Donderdag na stage een BBQ op een resort gehad en erna nog een drankje bij café De Tijd gedaan.

Na vanmiddag weer lekker weekend. Helaas morgenochtend nog van 9:00 tot 12:00 stage lopen aangezien het open dag is op mijn stage.
Vooral fijn aangezien ik vanavond een full moon party heb bij Kokomo beach. Maar ja, het is geven en nemen haha.. Ik mag van mijn stagebegeleider ook veel vrij etc.
Verder zaterdagmiddag naar Jan Thiel en ’s Avonds naar Zanzibar. Zondag gaan wij weer met alle stagiaires barbequen bij playa Lagun.

Fijn weekend alvast allemaal!

Ayo,

  • 04 Maart 2016 - 21:03

    Antoinette:

    Hi Eline
    Leuk om iedere keer jouw verslag te lezen.
    Hoop dat het snel weer wat beter gaat met je ogen.
    Hou maar lekker zoveel mogelijk je zonnebril op.
    Playa lagun is ons baaitje. Is nu helemaal volgebouwd met huisjes en appartementen.
    Wij kennen dat alleen maar Bahia Appartments er stond en alleen de lokale bevolking er kwam. Veel plezier de komende week en geniet van dushi Curaçao.
    Ws komen wij ook nog een weekje in mei.
    Liefs Antoinette en Pim.
    Ajo.

  • 04 Maart 2016 - 21:51

    Oma:

    Hi schat.
    Wij leven iedereen week met jou,en alles wat je beleeft mee.
    Niet te geloven dat er al een maand op zit.
    Wat gaat het snel.
    Wij hebben Thomas weer afgeleverd en kregen Lianne deze week een paar keer om op te passen. Zij was ziek en kon niet naar school.
    Zo voel je je toch een beetje nuttig als oma.
    Over 2 weken staat de caravan weer voor de deur voor onze rondreis door Portugal.
    Gelukkig kunnen we jou berichten blijven ontvangen.
    Liefs voor jou, opa en oma.

  • 05 Maart 2016 - 10:27

    Clothilde:

    Heel gezellig om je verslagen te lezen. Niet zo fijn van je oog, maar gelukkig niet ernstig. Goed dat je doorgevraagd hebt. Wens je verder nog veel gezellige feesten, barbeques, etentjes en gezellighei met je vrienden. En succes met je stage,waar je helaas moet werken.zou niet moeten eigenlijk, ha,ha. Genietze en voorzichtig met je ogen. Liefs, Clothilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Managementstage 3e jaars Facility Management student op Curacao.

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8684

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: