Een kort weekje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu Een kort weekje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu

Een kort weekje

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

06 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!

Afgelopen week is weer erg snel gegaan. Ik was veel vrij van stage in verband met de verplichte vrije dagen hier op het eiland. De dag van de arbeid was hier in plaats van zondag, gewoon naar maandag verplaatst waardoor ik vrij was. Donderdag was ik ook vrij.

Vorig weekend heb ik weer veel leuke dingen gedaan. Vrijdagavond was er weer een Full Moon Party op Kokomo Beach. Dit is één keer per maand, één van de grootste feesten op het eiland.
Zaterdag ben ik zoals ongeveer elke zaterdag naar Zanzibar geweest. Het wordt wel een beetje saai voor jullie om zo ongeveer elke week hetzelfde te lezen. Ik merk zelf ook dat hier alles elke week hetzelfde is, waardoor ik ook merk dat ik het straks prima vind om weer naar huis te gaan.

Ik heb afgelopen week ook mijn ticket definitief omgeboekt. Ik zou eigenlijk 15 juli naar huis komen maar het wordt nu 30 juni. Ik ben 17 juni klaar met mijn stage en dan vind ik het lang genoeg om hier nog 2 weken te zitten. Toen ik nog in Nederland was dacht ik; ik moet daar zo lang mogelijk blijven. Maar een maand na mijn stage is toch wel erg lang. Vooral omdat ik ongeveer alle strandjes al heb gezien (dit klinkt echt verwend), alles hier zo veel geld kost en ik weer heel graag iedereen wil zien.

Zaterdagavond ben ik met een paar meiden naar de bioscoop geweest. Wij zijn toen naar de film ‘Mother’s Day’ geweest. Toch jammer dat ik hier niet met mijn moeder heen kan, aangezien Fleur en mama hier samen heen gaan.
Zondag was er Float Fest op Mambo Beach. Dit was erg leuk georganiseerd. Er stond een DJ op het water en iedereen had een band of een luchtbedje. Het was eigenlijk een groot feest op het water.
Jammer genoeg was het een erg bewolkte dag met veel wind, waardoor het nog een soort van koud was op het water. In de avond hebben wij nog een hapje gegeten op het Wilhelminaplein.

Maandag was ik nog vrij doordat de dag van de arbeid op Curaçao gewoon een dagje verplaatst was.
Ik ben met Valesca op Zanzibar gaan liggen. ’s Avonds hebben wij eten gekookt en ben ik op tijd naar bed gegaan doordat ik dinsdag weer stage moest lopen.

Woensdagavond ben ik naar Cabana geweest. Hier is elke woensdag een feest, maar doordat ik nu donderdag vrij was, was het een goed moment om hier heen te gaan. Het was hier zo druk en zo warm, dat het eigenlijk niet eens meer leuk was.
Donderdag was ik vrij door bevrijdingsdag. Ik ben met Valesca en Bernice een dagje naar Porto Mari geweest. Dit is echt een heel erg lekker strand. Hier was nog een bruiloft.. Wauw zo mooi, ik wil ook op Curaçao trouwen haha!

Vandaag is het alweer vrijdag. Dit weekend is er weer een festival bij ons in de straat. Dus weer een gezellige drukte voor de deur. Jullie alvast een fijn weekend !

XXX

  • 06 Mei 2016 - 16:08

    Oma:

    Hi schat,
    Vorige week heb ik geloof ik niet gereageerd.
    Wij waren toen op de terugreis.
    Zondagmiddag kwamen we na een heel relaxte vakantie weer thuis.
    Het is niet te geloven ,maar het was hier heerlijk weer,zodat we met papa en mama een wijntje dronken in de tuin.
    Echt een feestelijke thuiskomst.
    Inmiddels is alles weer opgeruimd en zijn we alweer in ons gewone doen.
    De zomer is nu echt aangebroken.
    (Wij hebben hem mee gebracht zoals beloofd)
    Leuk dat we elkaar Gisteren gezien en gesproken hebben.
    Gisteren avond keken we op TV naar het .bevrijdingsconcert.
    Het was weer schitterend en dan dat mooie weer er bij ,super!!!
    Tot de volgende keer .
    Liefs, ook van opa
    Oma

  • 07 Mei 2016 - 11:15

    Clothildevanpoll:

    Lieve Eline,
    Het s wel een feesteiland waar je stage moet lopen. Kon slechter, geloof ik. Heerlijk dat je er zo van geniet en ook je stage nog meepikt. Ik ben inmiddels weer op de been na de heupoperatie en ben ook al een beetje bruin van verplicht in een luie stoel zitten! Maar zoals jij word ik natuurlijk nooit.
    Heb een gezellig weekend !
    Veel liefs, Clothilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Managementstage 3e jaars Facility Management student op Curacao.

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 8664

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: