Koningsdag op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu Koningsdag op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu

Koningsdag op Curacao

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

29 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Deze week was een korte en leuke week! Ik was natuurlijk woensdag vrij in verband met Koningsdag. Dat is fijn aan de stage hier. De feestdagen zijn redelijk hetzelfde als in Nederland. Ik heb dus gelukkig Koningsdag niet gemist dit jaar! Het was juist heel bijzonder om dit eens in een ander land te vieren.

Vorig weekend waren leuke dagen. Vrijdag na stage zijn wij natuurlijk naar de happy hour bij Miles in de straat geweest. Hierna ben ik met een groep meiden in de straat bij Happy BBQ gaan eten. Het gaat hier lekker traag. Wij hadden ons eten om 18:15 uur besteld en wij kregen het ongeveer om 19:30 uur, terwijl wij de enige waren. Hier staat Happy BBQ wel bekend om. Maarja, we zijn op de Antillen..
Zaterdag ben ik met een groep meiden naar Karakter geweest. Dit is een mooi strandje richting het Westpunt. Eind van de dag zijn wij weer naar huis gereden om te douchen en te eten. Hierna zijn wij naar Club 1850 geweest. Hier was een pre Kingsday party. Hier draaide feest dj Ruud.
Zondag ben ik met Bernice en Valesca naar Cabana geweest. Valesca en Bernice wilde aan de sportbar Feyenoord kijken. Ik ben toen lekker op het strand gaan liggen, aangezien voetbal mij weinig interesseert. Eind van de middag begon het Cabana Beach Festival hier. Hier zijn wij nog even gebleven.

Maandag weer naar stage geweest. Na stage weer de grote boodschap gedaan. Dit keer bij de Mangusa in plaats van bij de Albert Heijn. Toch wel een stukje goedkoper hihi, dus dit gaan we nu voortaan maar hier doen.

Dinsdag ben ik eerst naar stage geweest. In mijn pauze ga ik altijd even naar huis omdat mijn stage op 5 minuten loopafstand zit. Ik zag dat heel de straat al opgebouwd werd voor koningsnacht en koningsdag.
Toen ik thuiskwam uit stage werden de laatste dingen opgebouwd. Ik ben toen eerst met Valesca en Bernice gaan koken. Hierna heb ik mij klaargemaakt voor Koningsnacht. Uiteraard in het oranje!
Het werd steeds drukker in de straat. Het was een hele gezellige avond met verschillende bandjes die speelde in de straat. Bij Mundo Bizarro, bij Miles, bij 27 en bij Ginger.
Woensdag was het Koningsdag. Ik ben met Valesca eerst naar Punda gelopen. Hier waren heel veel kraampjes, eettentjes, muziek en gezelligheid. En in bijna alle winkels was Koningsdag korting! Altijd leuk. Eind van de middag weer in de straat met alle stagiaires en nog veel meer mensen. Paradise FM draaide, waarbij Valesca nog op de radio kwam.

Ik vond het best apart om Koningsdag op Curaçao te vieren. Iedereen was net als in Nederland in het oranje. Heel erg leuk om mee te maken maar zo anders dan in Nederland! Normaal sta ik met Koningsdag altijd op een festival en dit keer gewoon door de straten lopen haha. Maar uiteraard was er ’s Avonds wel een groot feest. Vanuit mijn raam kon ik heel de straat vol zien staan en werd ik ongeveer mijn kamer uitgebonkt. Maar dat was niet erg want ik ben ook gezellig tussen de drukte in de straat gaan staan. Helaas moest ik donderdag wel weer gewoon naar stage.
Vandaag is alweer de laatste stagedag van de week. En wij hebben lekker lang weekend, namelijk tot en met maandag! Aangezien de dag van de arbeid dit jaar op zondag valt, hebben ze op Curaçao de dag van de arbeid gewoon even verplaats naar de volgende dag. Weer een goede reden om een dag vrij te zijn! Ik ben er wel blij mee 
Vanavond is er weer een Full Moon party op Kokomo. Dit is wel een van de grootste en leukste feesten op het eiland dus hier heb ik erg veel zin in. Verder heb ik zondag een Float Fest. Dit is op Cabana beach waarbij er een dj (Fajah Lourens) op het water aan het draaien is en het de bedoeling is dat iedereen op luchtbedjes en met drijvende banden een hele dag gaat feesten op het water. Weer eens wat anders!

Ik ga nog even verder werken. Jullie alvast fijn weekend! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Managementstage 3e jaars Facility Management student op Curacao.

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 8719

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: