Een geweldige tijd met papa en mama! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu Een geweldige tijd met papa en mama! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu

Een geweldige tijd met papa en mama!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

06 Juni 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Tari, Bon Siman,

En toen waren de 10 dagen met papa en mama op Curaçao alweer voorbij.. De tijd is voorbij gevlogen. Wij hebben zo veel leuke dingen gedaan en ik ben echt even goed verwend. Heerlijk om weer met ze te zijn. Het is wel weer extra rot om vanavond weer naar mijn warme hok van 10 m2 te gaan zonder airco.
Maarja, het is weer even wennen en dan komt het wel weer goed. Ik heb nog maar 3,5 week hier op Curaçao. Aan de ene kant prima om weer naar huis te gaan, maar aan de andere kant merk ik nu wel dat de tijd gaat opschieten en dat dit avontuur alweer bijna voorbij is.
Ik zal hier heel mijn leven op blijven terugkijken. Een ervaring om nooit te vergeten en zo blij dat ik dit heb kunnen doen!

Ik zal even in het kort vertellen wat ik allemaal in deze 10 dagen heb gedaan. Het eerste weekend begon rustig aan. Ik moest zaterdagochtend eerst even werken op de open dag van mijn stagebedrijf en hierna zijn wij boodschapjes gaan doen en naar Zanzibar gegaan. Papa en mama moeten natuurlijk de happy hour op Zanzibar hebben meegemaakt! Vanaf zondag was er een drukke planning. Ik wilde zo veel mogelijk laten zien aan papa en mama. Super fijn dat ik het eiland al zo goed ken, dat ik alles makkelijk kon laten zien.

Zondag zijn wij naar Shete Boka National Parc geweest. Dit is een park met 4 verschillende punten waar het water tegen de rotsen opspat. Dit is de noordkant van het eiland waar de zee erg wild is. Papa kon hier helemaal los gaan met zijn camera en wij zijn hier best lang geweest. Hierna zijn wij doorgegaan naar Playa Forti. Hier heb ik gesnorkeld met papa waarbij wij nog 3 schildpadden zagen. Ook zijn wij nog doorgereden naar Playa Lagun.
De rest van de week stonden er veel activiteiten op de planning. Ik moest maandag stage lopen. Eigenlijk de rest van de week ook maar ik had maandag kunnen regelen dat ik alleen donderdagochtend nog hoefde te werken. Ik was dus onverwachts lekker veel vrij tijdens de periode met papa en mama. Voor mij erg leuk, maar ook voor papa en mama. Ik moet nu wel 3 dagen langer stage lopen, maar ik vond het leuker om nu vrij te zijn terwijl zij er waren. Ik ben nu na mijn stage alsnog 5 dagen vrij voordat ik naar Nederland vertrek. Maandagavond hebben wij gegeten bij de Gouverneur. Een erg leuk restaurant aan de pondjesbrug.

Dinsdag zijn wij in de ochtend naar de Struisvogelfarm geweest. Hier was ik zelf ook nog niet geweest. Hier kregen wij een tour door het struisvogelpark en wij konden de struisvogels nog eten geven en op een ei staan. Nu kon ik dit ook weer van mijn lijstje afstrepen!
Hierna zijn wij naar Playa Porto Mari geweest. Vervolgens zijn wij ’s Avonds gaan eten bij The Green House op Mambo Beach.

Woensdag was voor mij een erg leuke dag. Ik ben voor het eerst in mijn leven gaan duiken. Het was in het begin best een beetje spannend maar gelukkig had ik het snel onder de knie. Ik ben gaan duiken bij Tug Boat Beach. Wat een geweldige ervaring was dit zeg!! En het was leuk dat papa en mama dit hebben kunnen zien. Hierna was het bewolkt en toen zijn wij de stad in gegaan. Even langs de pondjesbrug en Riff Fort gelopen. Ik heb hier nog een bordje van Curaçao laten schilderen als souvenir voor mijzelf. Zo kan ik dit avontuur nooit vergeten. Woensdagavond zijn wij op Zanzibar gaan eten. Dit was erg gezellig met een band dat speelde.

Donderdagochtend heb ik stage gelopen. Papa en mama konden rustig aan doen. Hierna zijn wij naar Blue Bay geweest. Ook weer een leuk strand om te laten zien. ’s Avonds zijn wij gaan eten bij El Gaucho. Een leuk restaurant op een berg met uitzicht over Curaçao.
Vrijdag braken de laatste dagen alweer aan. Wij zijn eerst naar de Grotten van Hato geweest. Leuk om gezien te hebben. Hierna zijn wij naar Cas Abao geweest. Papa had het snorkelen helemaal ontdekt en vond het koude water best lekker haha..’s Avonds zijn wij bij Landhuis Brakkeput Mei Mei gaan eten. Ik ben hierna nog met de staigiares naar Kokomo Full Moon geweest. Dit was namelijk de laatste Full Moon voor mij. Wat een geweldig feest is dit toch op het strand! Dat ga ik zeker nog wel missen.
Zaterdag zijn wij eerst naar Playa Grandi geweest. Hier hebben wij met hele grote schildpadden gezwommen. Hier gooien de vissers namelijk hun restafval het water in. Erg mooi om te zien en leuk dat papa en mama dit ook hebben gezien. Hierna zijn wij doorgereden naar de Grote Knip.
Op de terugweg zijn wij bij de Buurvrouw gaan eten.

Gisteren, zondag was alweer de laatste dag van deze mooie tijd. Wij zijn vroeg opgestaan omdat het een mooie dag was. Wij zijn naar het Westpunt gereden en wij hebben hier heel de dag bij Playa Kalki gelegen. Ik was hier zelf nog nooit geweest, maar ik ben blij dat ik dit nog heb gezien. Het was echt een prachtig strand met helder blauw water en spierwit zand. ’s Avonds zijn wij bij Pirate Bay gaan eten. Eerst lekker een cocktail gedronken en hierna goed gegeten.

Vandaag moest ik weer naar stage. Ik heb papa en mama in mijn pauze nog even kunnen uitzwaaien. Het was weer best lastig, maar gelukkig zie ik ze binnenkort alweer. Dit maakt het afscheid een stukje makkelijker. Het idee dat ik weer in dat studentenhuis moet, is vervelend en hier ben ik over een paar weekjes ook zeker helemaal klaar mee. Ik ga nu nog even goed genieten van de laatste weekjes, want de tijd vliegt voorbij.

Bovendien moet ik nu toch ook nog gaan bedenken wat ik nog wil zien, aangezien ik nog maar 3 weekenden heb hier. Gelukkig op het einde nog wel 5 dagen vrij om de laatste leuke dingen af te sluiten.

Tot snel allemaal XXX

  • 06 Juni 2016 - 22:23

    Maarten:

    Hoi Eline,
    wat is het toch leuk om je verslagen te lezen!
    Zeker omdat ik heel veel plaatsen ken. Vaak gedoken op Porto Mari en andere plekken, Mambo Beach natuurlijk, en nog veel meer. Ik denk dat ik wel 50 keer op Curacao ben geweest in mijn tijd bij de KLM.
    Geniet nog van de laatste weekjes, en tot gauw weer in Nederland.
    Liefs,
    Maarten

  • 06 Juni 2016 - 22:30

    Oma:

    Hi schat,

    Leuk, die snelle reactie

    Even wennen weer en nog genieten van dit grote avontuur.
    I.d.d iets wat je nooit zal vergeten.
    Jammer dat het vliegtuig vertraging heeft, maar gelukkig tijdig ontdekt.
    Gelukkig niet in de lucht.
    Laatste bericht 26 uur vertraging.
    Wel balen zeg.
    Liefs van ons,
    opa en oma

  • 07 Juni 2016 - 11:15

    Nathalie:

    Leuk om weer te lezen, en wat fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad samen.
    Bijna weer thuis geniet nog even daar hoor.
    Tot snel dikke kus van ons. Xx

Tags: #genoten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Managementstage 3e jaars Facility Management student op Curacao.

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 8675

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: