Een rustig weekje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu Een rustig weekje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu

Een rustig weekje

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

22 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi,

Dit weekend was iets minder leuk dan normaal. Vrijdagmiddag moest ik naar de dokter. Ik heb een infectie aan mijn darmwand doordat ik afgelopen week waarschijnlijk een buikgriep heb gehad.
Ik heb 7 dagen aan de antibiotica gezeten en weinig gedaan. Gelukkig merkte ik vooruitgang en de antibiotica sloeg aan. Het is toch wel erg vervelend om zoiets hier te hebben. Dan wil ik toch wel even lekker thuis zijn bij papa en mama die mij kunnen verzorgen hihi..

Afgelopen weekend heb ik rustig aan gedaan. Ik ben zaterdag met Danielle naar Zanzibar geweest. Hier heb ik heel de dag in de schaduw gelegen. ’s Avonds ben ik bij de ouders van Valesca warm gaan douchen en hier heb ik lekker in de hangmat gelegen.
Ik vind het erg fijn dat ik hier zo goed word opgevangen door iedereen als er wat is.
De eigenaar van Wereldstage, waar ik veel mee te maken heb voor mijn stageopdracht, appte mij ook al dat ik altijd even mag langskomen als ik rust wil of wil relaxen. Toch wel erg fijn dat ik via Wereldstage naar Curaçao ben gegaan. Op dit soort momenten kan het handig zijn.

Zondag ben ik met Bernice en een vriendin van haar, Daisy, naar Blue Bay geweest. Hier was Valesca ook met haar ouders en haar broertje. Door de antibiotica mocht ik niet in de zon, dus ik heb heel de dag lekker onder een palmboom gelegen. ’s Avonds heb ik eten voor mijzelf gemaakt en ben ik weer een beetje normaal gaan eten. Ik voel mij namelijk wel slap door de antibiotica dus ik moet zo veel mogelijk normaal eten. Wil ik ’s Avonds lekker naar bed gaan, zit er ineens een onwijs grote kakkerlak op mijn spiegel. En deze kunnen vliegen.. Na een half uur bedenken hoe ik dat beest weg zou moeten halen, kwam er een huisgenoot aan met insectenspray. Toen ik dat spoot, vloog de kakkerlak natuurlijk weg door heel mijn kamer. Uiteindelijk heb ik heb toch dood gekregen gelukkig. Eerder zou ik echt niet gaan slapen! Ook hiervoor roep ik normaal ARJEN!! Of MAM!! Ik word nog zelfstandig hier!

Maandag ben ik weer naar stage geweest. Het ging weer goed met mij. Na stage heb ik met Bernice en een vriendin van haar boodschappen gedaan voor de hele week. De vriendin van Bernice sliep 2 nachten in Saint Tropez. Een mooi hotel dicht bij onze straat. Hier zijn wij ’s Avonds heen gegaan om lekker te relaxen en warm te douchen. Hier konden we zelfs een film op netflix kijken!
Dinsdag ben ik met Bernice en Daisy bij de Heeren gaan eten. Voor 6 euro een pasta gegeten omdat het weer pastadag was 
De rest van de week heb ik naast stage, niet veel bijzonders gedaan. Ik ben donderdag nog naar de film night op Blue Bay geweest. Best bijzonder om mee te maken. Allemaal strandbedjes en een groot scherm waar de film ‘in the heart of the sea’ op werd gedraaid.

Ik merk dat ik mij steeds meer ga vervelen op stage. Mijn stagebegeleider is voor een maand op vakantie en ik ben al zo ver met mijn stageopdracht, dat ik bijna niks meer te doen heb.
Gelukkig kan ik na deze week verder met een draaiboek van de verhuizing. Deze ga ik nog extra in elkaar zetten, zodat het stagebedrijf ook echt een bestand heeft wat zij kunnen gebruiken tijdens de verhuizing in de toekomst. Verder natuurlijk mijn adviesrapport. Maar deze is al bijna af!

Na vanmiddag lekker weekend en weer even van de zon genieten 
Ik merk gewoon dat in de stagedagen mijn bruine kleur er weer vanaf gaat haha..
Fijn weekend alvast allemaal!

XXX

  • 22 April 2016 - 19:00

    Oma:

    Hi schat
    Fijn dat je weer beter bent.
    Wat smerig zo'n kakkerlak in je lamer.
    Wij hadden ze wel eens in Grand Canaria.
    Er werd ons toen verteld dat je met het inpakken van je koffers alles goed moet uitkloppen,Omdat ze graag mee liften .
    Wij zijn vanmiddag naar Sete geweest.
    Een plaats zo ong. 25 km hier vandaan.
    Omdat het lopen voor opa een beetje moeilijk is, hebben we een boottocht door de vele havens gemaakt.
    Ook nog een eindje de Middellandse zee op.
    Daarna met een toeristentreintje de stad bekeken.
    Veel kanalen met nog meer restaurantjes en terrasjes.
    Na afloop op een terrasje wat gedronken en een crepe gegeten.
    Weer iets wat van het lijstje af kan.
    Onze Laatste week gaat in.
    Zaterdag 30 April gaan wij weer op weg naar huis.
    Ook leuk om iedereen weer te zien, behave jou dan.
    Nu even een dikke kus en knuffel van opa en oma

  • 22 April 2016 - 20:18

    Jacqueline Dumoleijn:

    Wij zijn ook blij dat je je weer wat beter voelt, fijn om dan gewoon contact te kunnen hebben via wifi en facetime en je wat te helpen en gerust te stellen. Vandaag over 5 weken zien we je daar!
    Knap wat je naar tevredenheid in elkaar draait op je stage. Zelfs school heeft weinig erop aan te merken. Hier verder alles goed. Op naar de examens van Fleur en afstuderen van Arjen. Fleur had hopelijk haar laatste schooldag vandaag.
    Bij ons is het weekend al ingegaan.
    Fijn weekend en liefs xx

  • 23 April 2016 - 12:32

    Nathalie:

    Hee Eline fijn dat het weer beter gaat!
    Altijd leuk om te lezen wat je daar allemaal doet.
    Ga lekker genieten van je weekend, zeker na vorige week.
    Dikke kus van ons allemaal hier voor jou

  • 23 April 2016 - 18:28

    Jan-Willem:

    Goed bezig Dush! Ome Willem kan trots zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Managementstage 3e jaars Facility Management student op Curacao.

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 8679

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: