Heerlijke vakantie gehad - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu Heerlijke vakantie gehad - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu

Heerlijke vakantie gehad

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

08 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Jullie hebben even 2 weekjes niks van mij gehoord maar ik heb 13 dagen volop genoten samen met Evan op Curaçao. Wat is het jammer dat hij weer naar Nederland is, maar gelukkig gaat de tijd super snel hier en zal het ook best snel weer juli zijn, zodat ik hem en de rest weer kan zien.
Ik zal even vertellen wat wij de afgelopen 2 weken gedaan hebben. Het was een en al genieten!

Donderdag na stage kreeg ik de huurauto, zodat ik Evan van het vliegveld kon halen. Wat was het leuk om hem weer te zien! Toen ik Evan had opgehaald hebben wij even de koffers uitgepakt. Hierna hebben wij een drankje gedaan bij mij op de patio, tussen de studentenhuizen. Zo kon Evan gelijk even voorproeven hoe het was met alle stagiaires.

Vrijdag was de eerste dag samen met Evan. Eerst even naar de Albert Heijn gereden om boodschappen en een lekker ontbijtje te halen en hierna samen naar Hemingway geweest. ’s Avonds was er een Après-ski party in café de Tijd. Hier zijn wij ook nog eventjes naar toe geweest.

Zaterdag ben ik met Evan naar de Tug Boat geweest. Dit is een gezonken schip waar je erg mooi kan snorkelen. Hierna zijn wij in de buurt van mijn huis naar Saint Tropez geweest. Dit is een heerlijke lounge met een zwembad en een prachtig uitzicht.

Zondag was het eerste paasdag! De wekker stond al om 5:00 uur omdat ik met Evan, Valesca en Mitchel een dag naar Klein Curaçao ging. Wat is nou een mooiere Pasen dan het op deze manier vieren!
Klein Curaçao is een onbewoond eiland met een helder blauwe zee en heel erg wit zand. Echt een paradijs om te zien! Wij waren met de Mermaid er naartoe gevaren. De zee was erg wild waardoor zeker 60% moest overgeven op de boot. Gelukkig hadden wij een reis pilletje ingenomen waardoor wij nergens last van hadden. Aangekomen op het eiland, kregen wij een uitgebreid ontbijt. Hierna zijn wij gaan snorkelen. Evan en ik hebben nog een hele grote schildpad gezien, altijd leuk 
’s Middags was er nog een goede barbecue geregeld. Om 15:30 uur ging de boot weer terug naar Curaçao. ’s Avonds hebben wij nog met elkaar een hapje gegeten op het Wilheminaplein bij eetcafé de Buren.

Maandag was het tweede paasdag. Eerst een paasontbijt gedaan op het Wilhelminaplein. Hierna zijn wij met meerdere stagiaires naar Cabana geweest. Hier heel de dag lekker op het strand gelegen. Zelfs de paashaas was nog langsgekomen op het strand ;)
’s Avonds wilde ik met Evan bij Seaside Terrace gaan eten, maar deze was dicht. Toen zijn wij richting Jan Thiel gereden om te kijken wat nog leuk was. Zo zijn wij onverwacht bij El Gaucho terecht gekomen. Wat was dit een mooie plek om te eten! Uitzicht over Curaçao en heerlijk kunnen eten.

Dinsdag ben ik met Evan naar Porto Marie geweest. Hier was ik zelf nog nooit geweest, maar het was een erg mooi strand! Weer voor de afwisseling een helder blauwe zee en een wit strand. ’s Avonds ben ik met Evan bij eetcafé de Heeren pasta gaan eten.

Woensdag ben ik naar Cas Abou geweest. Hier ben ik al eerder geweest, maar ik vind het leuk om alle mooiste strandjes toch ook aan Evan te laten zien. Hier hebben wij lekker gesnorkeld en in de zon gelegen. ’s Avonds was er een feestje op Cabana, waar wij nog naartoe zijn gegaan.

Donderdag ben ik met Evan naar Kokomo geweest. ’S Avonds met een grote groep bij De Kleine Wereld gaan eten omdat Maud dinsdag naar huis gaat. Het was erg gezellig. Onbeperkt Schnitzel eten. Wat een Schnitzel leek, proefde uiteindelijk naar vis. Helaas, maar wel een erg gezellig restaurantje.

Vrijdag heel de dag naar Blue Bay geweest. Een van mijn favoriete strandjes. ’s Avonds was de full moon party op Kokomo. Natuurlijk ook hierheen geweest, zodat Evan ook weet wat dat is ;)
Een groot feest met vuurwerk en 2 faces draaide.

Zaterdag hebben wij eerst goed uitgeslapen en hierna ben ik met Evan naar Papayago geweest. Om 17:00 uur natuurlijk de happy hour op Zanzibar meegepakt en vervolgens lekker een hapje gegeten op Zanzibar. ’s Avonds was het feest ‘glowland’ op Cabana met B-Brave en Broederliefde. Een beetje een kinderfeest, maar uiteindelijk best gezellig!

Zondag ben ik met Valesca, Evan, Danielle, Maud, Laura-Ann en Serranio naar de Grote Knip geweest. Een erg mooi strand! ’s Avonds hebben wij met elkaar nog een hapje gegeten bij eetcafé de Buren op het Wilhelminaplein.

Maandag natuurlijk voor de verandering weer naar een ander strandje geweest. Ik moet Evan toch zo veel mogelijk laten zien hebben. Een goede smoes voor mij om naar het strand te gaan, nu ik toch vakantie had 
Met de dag word ik bruiner, maar helaas haalt Evan mij al bijna in haha..
Wij zijn naar Daaibooi geweest. Het was een lekker rustig strandje waar wij goed hebben kunnen genieten.

Dinsdag was helaas de dag van het afscheid van Evan weer aangebroken. Wat is de vakantie snel gegaan zeg! En wat hebben wij genoten. Eerst zijn wij nog naar Cabana geweest en de laatste zonnestraaltjes voor Evan meegepakt. Hierna zijn wij gaan douchen en heb ik Evan om 16:00 uur naar het vliegveld gebracht. Wat was het afscheid nemen weer lastig zeg.. Maar gelukkig zie ik hem weer over 3 maandjes!
Op de terugweg van het vliegveld reed ik achter Caithlyn aan, omdat zij Maud naar het vliegveld had gebracht. Plotseling moesten wij remmen en klapte Caithlyn op de auto voor haar. Gelukkig zag ik het aankomen en kon ik op tijd remmen. Gelukkig alleen schade aan de auto. Nog 2 uur langs de weg gestaan om te wachten op de politie en de verzekering die foto’s moest komen maken. Wel een goede afleiding meteen..
Om 18:30 uur werd mijn huurauto weer opgehaald en hierna ben ik nog met Bernice en Valesca bij de Heeren pasta gaan eten. ’s Avonds weer helemaal alleen in mijn bedje en de volgende dag weer stage 

Woensdag tot en met vrijdag weer stage gehad. Best weer even wennen na bijna 2 weekjes vakantie gehad te hebben. Het was ook echt even wennen dat Evan weer weg. Ik begin nu weer een beetje in het ritme te komen. Vanmiddag gelukkig weer lekker weekend!
Het tijdverschil is nu 6 uur in plaats van 5 uur. Dit is soms best vervelend met contact naar Nederland.
Gaan jullie alvast genieten van het weekend?! Ik zal volgende week weer een verhaaltje schrijven.

Ayo xx

  • 08 April 2016 - 15:53

    Oma En Opa:

    Hi Lieve schat,
    Wat hebben jullie een geweldige tijd gehad samen.
    Als ik dat lees (wat een goed stijl van schrijven)zie ik het allemaal
    voor me.
    Wij zijn inmiddels weer verkast.
    Nu naar een camping in Cape d'Agde.
    Vlak bij zee en de stad.en de bakker naast de camping.
    Vanmorgen daar brood gehaald,maar het was niet te eten.
    Net even naar de Super Liddl gelopen 10 minuutjes.
    Het is nu jammer dat we geen fietsen bij ons hebben,maar wij dachten
    die in Portugal niet nodig te hebben
    Gisteren was het in de zon 26*.
    Vandaagveel wind en ook wolken.
    Wij hebben weer het mooiste,zonnigste en windvrije plekje.
    Wat een boffers zijn we toch weer.
    We zijn van plan om hier weer wat langer te blijven.
    De weerberichten geven steeds beter weer aan met volgende week temperaturen boen de 20*
    Dikke knuffels van opa en oma

    PS de operatie van Pieter gisteren is niet gelukt helaas.
    Het was onmogelijk om de pen er uit te halen.
    De bedoeling was om de hele heup er uit te halen en de bacteriën eruit zien te krijgen.
    Dan na 3 maanden weer alles nieuw er in te zetten..
    Het was zijn 6e operatie..


  • 08 April 2016 - 15:53

    Oma En Opa:

    Hi Lieve schat,
    Wat hebben jullie een geweldige tijd gehad samen.
    Als ik dat lees (wat een goed stijl van schrijven)zie ik het allemaal
    voor me.
    Wij zijn inmiddels weer verkast.
    Nu naar een camping in Cape d'Agde.
    Vlak bij zee en de stad.en de bakker naast de camping.
    Vanmorgen daar brood gehaald,maar het was niet te eten.
    Net even naar de Super Liddl gelopen 10 minuutjes.
    Het is nu jammer dat we geen fietsen bij ons hebben,maar wij dachten
    die in Portugal niet nodig te hebben
    Gisteren was het in de zon 26*.
    Vandaagveel wind en ook wolken.
    Wij hebben weer het mooiste,zonnigste en windvrije plekje.
    Wat een boffers zijn we toch weer.
    We zijn van plan om hier weer wat langer te blijven.
    De weerberichten geven steeds beter weer aan met volgende week temperaturen boen de 20*
    Dikke knuffels van opa en oma

    PS de operatie van Pieter gisteren is niet gelukt helaas.
    Het was onmogelijk om de pen er uit te halen.
    De bedoeling was om de hele heup er uit te halen en de bacteriën eruit zien te krijgen.
    Dan na 3 maanden weer alles nieuw er in te zetten..
    Het was zijn 6e operatie..


  • 11 April 2016 - 16:21

    Clothilde:

    Wat een gezellige verslagen schrijf je! En wat boft Evan met een vriendin op Curaçao. Nu even wat minder leuk voor jullie allebei. Wij hadden het druk met het overlijden van tante Lilly, 97 jaar. Bijna alles is geregeld en het was een bijzonder mooie uitvaart.
    Mooi weer en ik ga de tuin in. Veel liefs, Clothilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Managementstage 3e jaars Facility Management student op Curacao.

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 8661

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: