1,5 maand @ dushi Kòrsou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu 1,5 maand @ dushi Kòrsou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu

1,5 maand @ dushi Kòrsou

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

18 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon diaaaa,

Ik ben nu ongeveer 1,5 maand op Curaçao en het gaat erg goed met mij. Natuurlijk mis ik thuis af en toe, maar ik heb hier zo veel afleiding en leuke dingen, dat ik bijna geen tijd heb om hierover na te denken.
Bovendien komt Evan aanstaande donderdag al langs!! Zo veel zin in!!
Eigenlijk heb ik vrij weinig inspiratie en ben ik echt slecht in het schrijven van een blog, maar toch vind ik het leuk om te doen en jullie op de hoogte te houden.

Afgelopen weekend, zoals jullie al kunnen raden ben ik weer goed bijgekomen. Vrijdag na stage heb ik eerst samen met mijn collega’s een borrel gehad met de directeur van NHA Nederland. Hij had een bijzonder verhaal over het ontstaan en de toekomst van NHA in Nederland. Dit was erg leerzaam.
Nadat ik thuis was gekomen en had gegeten, heb ik mijn kamer een grote schoonmaakbeurt gegeven. Gadsie zeg, wat was het allemaal vies. Ze zijn hier heel de straat aan het verbouwen waardoor mijn kamer vol met stof lag.
Hierna zijn wij een drankje gaan doen in de patio bij ons in de straat. Hierna naar het feest ‘we all love the 90’s en the zero’s’ geweest. Het was een erg leuk feestje, waardoor ik weer veel te laat thuis was. Maar agh, maakt niet uit, het was weekend!

De volgende dag ben ik naar Mambo Beach geweest en hier heb ik heel de dag op het strand gelegen. Ik moest weer op tijd terug aangezien ik samen met Daniëlle en Valesca moest werken bij de LUL verhalen. Dit was een cabaret show in een open lucht theater van Howerd Kaprun. Met Sanne Wallis de Vries en Victoria Koblenko. Het was leuk om een keer mee te maken op het eiland, maar de show vond ik niet zo spectaculair.

Zondag heb ik eerst mijn was gedaan. Nu merk ik wel dat het best lekker is om thuis te wonen waarbij je moeder dit allemaal voor je doet hihi..
Hierna heb ik met Valesca en Bernice heel de dag op het strand bij Kokomo Beach gelegen. Valesca en ik zijn gaan snorkelen en toen zijn wij nog 2 schildpadden tegen gekomen. Erg bijzonder om dit een keer in het echt te zien! Verder zijn wij nog een hapje gaan eten op het Wilhelminaplein bij het Wilhelmina café.

De volgende dag begon mijn stage helaas weer. Ik moet zeggen dat de maandagen hier nog harder zijn dan in Nederland. Na zo’n weekend ‘op vakantie’ te zijn geweest, is de start van een week stage ook extra zwaar. Toch is de week weer super snel gegaan. Vooral omdat ik veel leuke dingen heb gedaan deze week.

Dinsdag na stage en na het eten zijn wij naar The Alley geweest. Het was een leuk feestje en om 00:00 uur was Valesca jarig.
Woensdag hebben wij de verjaardag van Valesca goed gevierd. Wij hebben haar wakker gemaakt met een taart met kaarsjes en ballonnen. Hierna moest ik gewoon naar stage, maar na stage hebben wij taart gegeten en zijn wij bij Zanzibar uiteten geweest. Je kan hier heel leuk zitten aan het strand met een live-band op de achtergrond.
Donderdag ben ik na stage met Valesca, Bernice en vrienden van Valesca naar de Escape Room geweest.
Dit was zooo leuk!! Wij werden in een kamer (CSI-kamer) gestopt en hier moesten wij door middel van Teamwork en nadenken binnen een uur uit zien te komen. Heel de kamer moest doorzocht worden naar verschillende aanwijzingen die ergens op wezen zodat je de codeslotjes kon kraken. Uiteindelijk zijn wij er binnen 50 minuten uitgekomen met 4 tips. Volgens de organisatie was dit best goed, aangezien het een hele moeilijke kamer was.

Vandaag is het alweer vrijdag. Ik ben echt toe aan strand hihi!! Hier op Curacao zit je met het dilemma welk strandje dit weekend nou weer eens moet bezoeken. Er is zo veel keus en er zijn zo veel mooie strandjes … Maar ik mag niet klagen! Jullie ook niet want ik hoorde dat het in Nederland ook best prima weer is. Gelukkig maar!

Fijn weekend en jullie horen weer van mij!

Groetjes uit Dushi Kòrsou! Ayo xxx

  • 18 Maart 2016 - 17:19

    Pim Joustra:

    Klinkt echt alsof jij op vakantie bent. Geniet, Groetjes Pim en Antoinette

  • 18 Maart 2016 - 17:27

    Daphne:

    Fijn dat je het naar je zin hebt!! :)

  • 18 Maart 2016 - 21:16

    Clothilde:

    Gelukkig heb je niet al te veel problemen behalve het opstarten op maadag, wat ik me heel goed voor kan stellen. En dan ook nog moeten kiezen welk strand, welk drankje welke terrasje .... Heerlijk dat je zo geniet en dat je stage zo leuk is. Vol houden met schrijven hoor dan krijg je ook nog eens een mailtje van ons.veel liefs, Clothilde

  • 18 Maart 2016 - 21:41

    Oma:

    Leuk dat we even geskyped hebben vanavond.
    Je ziet er prima uit .
    Ik hoop dat we volgende week in Frankrijk en daarna in Spanje en Portugal ook contact kunnen hebben.
    Geniet van de periods met Evan .
    Doe hem ook van ons de hartelijke groeten .
    Veel liefs, oma XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Managementstage 3e jaars Facility Management student op Curacao.

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 8667

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: