Eerste week op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu Eerste week op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Dumoleijn - WaarBenJij.nu

Eerste week op Curacao

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

12 Februari 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!
Mijn eerste week op Curaçao zit er alweer op! Na een lange reis met 4,5 uur vertraging was ik eindelijk op Curaçao aangekomen. Toen ik aankwam in het huis dacht ik eventjes; waarom doe ik dit ook alweer? Maar dit gevoel was al snel weg! De eerste paar dagen was het best erg wennen om ‘alleen’ te zijn en de gedachte te hebben dat ik gewoon een half jaar weg ben. Het besef kwam steeds meer. Maar.. ik heb het super naar mijn zin! Het huis en mijn kamer zijn prima (op het bed na..)

Eerste paar dagen zeker last van het tijdverschil gehad, maar doordat ik nu ook ben begonnen op mijn stage zit het ritme er steeds beter in. Al hoe wel… Avondjes stappen gaan ook gewoon door.
Bij de aankomst werd ik meteen bang gemaakt door de huisbaas. De ‘chollers’ (zwervers) komen begin februari altijd even langs in de studentenstraat omdat zij weten dat er een nieuwe groep stagiaires is aangekomen. Gelukkig vertelde hij dat ze niet gevaarlijk zijn maar alleen opzoek zijn naar eten en dat zij dus de koelkast weleens leeg kunnen halen als iemand de deur niet op slot doet.
Dacht ik na het uitpakken van mijn koffers even een douche te nemen, blijkt het dat je hier alleen koud kan douchen. Dat is ook even wennen maar eigenlijk best lekker.

Verder heb ik zaterdag, zondag en maandag nog even van mijn vrije dagen genoten! Overdag naar Jan Thiel baai, Cabana beach en Pirate bay geweest. In de avond strandfeestjes gehad op Zanzibar en bij Wet and Wild. Wat zijn deze feesten op het strand geweldig!! Ik heb eigenlijk gewoon een vakantiegevoel hier en vergeet af en toe dat ik voor stage kom.

Dinsdag heb ik mijn eerste stagedag gehad. Super leuke collega’s leren kennen en het is een leuk bedrijf (Teamwork Curaçao)! Deze week heb ik op stage al veel geleerd over het bedrijf en wat voor opleidingen en cursussen zij aanbieden. Elke avond na stage gezellig een drankje gedaan op het terras in de straat. Hier is namelijk elke dag van 17:30 uur tot 18:30 uur happy hour!
Ook voor het eerst met elkaar gekookt deze week. 2 dagen macaroni gegeten omdat er nog over was. Tja, je gaat hier toch wel zuinig doen en op de centjes letten ;)

Vandaag heb ik weer stage en vanavond een welkomsborrel van Wereldstage samen met de studenten die gisteren zijn aangekomen. Wat ik erna ga doen weet ik nog niet… Niks plannen hier op Curaçao!
Ik zal volgende week weer een berichtje plaatsen!

Ayo!

  • 12 Februari 2016 - 14:32

    Pim Joustra:

    Klinkt allemaal prima.
    Koud water valt echt wel mee hoor (eigen ervaring).
    In Nederland heb je ook elke dag happy Hours alleen op Curacao is het verleidelijk dicht bij allemaal. Blijft een uitdaging om het binnen de studenten perken te houden.
    Succes daar en geniet.
    Groeten
    Pim en Antoinette


  • 12 Februari 2016 - 15:36

    Clothilde:

    Het klinkt allemaal heel veel belovend dat het een mooi half jaar gaat worden. Doe je best en genieten maar! ( advies van je tante,hè?)

  • 12 Februari 2016 - 16:38

    Oma:

    Wat is die week snel gegaan.
    Fijn dat je stagebedrijf gezellig en goed is.
    En dan dat vacantie sfeertje ......
    Nu weer een weekend voor de boeg.
    Veel plezier !
    Liefs, oma

  • 12 Februari 2016 - 17:26

    Nathalie:

    Klinkt goed Eline!
    Vooral dat vakantie gevoel met al die leuke strandfeesten!
    Wij gaan vanavond maar eens weer naar Perron, denk het strand er wel bij

  • 12 Februari 2016 - 17:59

    Jacqueline:

    Fijn hoor, dat wisten we gelukkig al via de whatts app. Er zijn nog nooit zoveel berichtjes en fotos langsgekomen.
    Ik ben blij niet een half jaar in een onbewoonde kamer te komen want binnen een uur heeft Fleur hem erbij genomen. Maar je krijgt hem weer netjes terug hoor.
    Paar veranderingen thuis dus in juli voor jou: koud douchen, veel macaroni, veel werken en geen happy hours meer. Ja thuis dan he?
    Dag lieverd. Fijn weekend. Die van ons is begonnen. Jij hebt nog even een middagje te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Managementstage 3e jaars Facility Management student op Curacao.

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 8665

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 15 Juli 2016

Stage op Curacao

Landen bezocht: